Відродження історичного шляху - ViaRegiaUkraine
uk
  • en
  • de

Відродження історичного шляху

Історія старого шляху Віа Регія як військового шляху згідно історичних джерел починається з походів франків та, що цікаво, закінчується походами французів. В останній раз цей маршрут здобув європейського значення через війська Наполеона, коли вони користувались ним не тільки при їхніх загарбницьких походах на Росію та Іспанію, але також при їхніх відступах.

Між цими подіями лежать півтори тисячи років європейської історії, яка тісно пов’язана з шляхом Віа Регія. З побудовою залізниці у 1835 році шляхи втратили своє значення. Люди, які ходили по дорогам пішки, отримали можливість подолати відрізки шляху швидше та подорожувати на дуже великі відстані.

Транспортування товарів на великі відстані не було вже таким тяжким, як по погано пристосованих дорогам. В послідуючий період індустріалізація сприяла швидкій розбудові залізничних ліній. Поїзди стали придатним транспортним засобом для важкої індустрії, а також для постачання міст, що бурхливо розвивалися. Хоча мостити дороги в деяких містах почали вже у ХІІ-ХІІІ ст., більша частина доріг була не укріплена, ще й до того брак придатних транспортних засобів привів до занепаду дорожньої мережі на десятки років.

Оскілки в частині розвитку міст відбувалася постійна зміна маршрутів, то Via Regia ніколи не мав точного курсу, який був би однаковим протягом століть. Через те, що на цьому шляху вже у середні віки відбувалась більша частина торгівлі Схід – Захід, кожний правитель прагнув, по можливості, перетягнути шлях на свою територію, оскільки прибутки з оплати дорожнього мита були високими.

Сьогодні повний історії шлях є прямим відрізком європейського автомобільного маршруту Е-40 та нового автобану А4 і тим самим швидкісною дорогою для відчуття індивідуальної мобільності.

Технічно шлях перетворюється на високотехнологічну асфальтову дорогу, яка прорізує ландшафти та населені простори та дає індівідууму можливість надійного переміщення тільки за допомогою комплексних технічних засобів. Наприклад, весь новозбудований відрізок автобану А4, що є частниною європейського маршруту Е-40, у нових землях Німеччини є взірцем інженерного досягнення у Німеччині з точки зору безпеки та технологічності.

Таи може автобан при таких умовах поєднувати культури та народи як старий шлях Віа Регія? Чи може цей шлях означати „життя“?

Віа Регія, як шлях Боніфатія, який за дорученням Риму та Карла Мартеля заснував в Гессені та Тюрінгії марки та єпископства і тим самим створив стабільні державні та церковні структури, або як майбутній шестисмуговий автобан А4, приблизно 2000 років вже є „європейською магістраллю“ з важливим економічним, культурним, політичним та воєнним значенням, живою як ніколи і, одночасно, дужою об’єднучою символічною силою.

Напрямки шляху

Довгострокова мета мережі Віа Регія, до якої в майбутньому будуть входити 48 регіонів з 8 країн  – це, по можливості, широке та детальне зображення історичних, культурних та сучасних об’єктів та подій у Віа Регія-коридорі. Це робить очевидним європейську спільність шляху. Ця інформація буде мати реальну цінність для користувача лише тоді, коли вона буде точною. Якщо вас цікавить детальна інформацію по кожному регіону Віа Регіа-коридору в конкретно взятій європейській країні, з сучасними автомагістралями, шосе, пішохідними та велодоріжками та інші туристичні маршрути, ви можете ознайомитися з нею на офіційному сайті координатора мережі Via Regia в Європі тут.