Музей «Ремісничий двір» в Житомирі – це народний музей, який існує вже понад 20 років, аналогів якому ще немає в Україні. Його засновником та директором є житомирський колекціонер старовини Федір Володимирович Євтушенко.
У спеціальних павільйонах та облаштованих музейних зонах Ремісничого двору можна не лише оглянути кілька тисяч експонатів, але й дізнатися про історію кожного з них, сферу його використання і потримати в руках інструмент минулого чи позаминулого сторіччя. Усі речі – оригінали, а деякі навіть у робочому стані.
Якщо Ви думаєте, що музей «Ремісничий двір» лише про ремесло, то дуже сильно помиляєтеся. У музеї побачите велику колекцію годинників, фотоапаратів, посуду, одягу, іграшок, радіоприймачів, телевізорів, прасок, капелюхів, окуляр, музичних інструментів. Колекція різниться від старого двигуна внутрішнього згоряння й пилорами до рідкісної радянської чорношкірої ляльки й провальної алюмінієвої гітари та ще багато чого.
Найбільший і найважчий інструмент музею – 5-тонна пилорама, побудована у Відні у 1890-х роках. Гордість колекції і досі чинний експонат – двигун внутрішнього згоряння, побудований у 1910 році в Чехії. Вражає перший портативний телевізор, який працював від автомобільного акумулятора. Увагу також привертає рідкісний експонат для обсмажування кави, що лише зовні схожий на сковороду. Найстаріші експонати «Ремісничого двору» – це кремнієві сокири, яким понад 9 тисяч років, а є ще кам’яні, що датуються ІІІ тис. до н.е. та знайдені на Житомирщині металеві з ІІ тис. до н.е.
На території музею знаходиться також капличка святого Йосипа, який здавна відомий як покровитель ремісників. До того ж, у «Ремісничому дворі» є затишний куточок для відпочинку; чайна, де гостей пригощають оригінальними поліськими чаями; багато фотозон і територія для дитячих розваг із пісочницею в старому автобусі. В окремій залі є крамничка з антикварними речами та сувенірами.
Наразі фонд музею налічує понад 20 тисяч експонатів. Федір Євтушенко створив дійсно унікальний музей, який варто відвідати, але обов’язково з екскурсією, котру найчастіше проводить сам засновник музею.